iCarte

recomandările noastre

Acțiunea umană. Tratat de teorie economică.

Ludwig von Mises

Cartea este o lectură fundamentală pentru orice economist, ea prezentând într-o fină interpretare atât economică cât și filozofică capitalismul liberal, bazat pe sistemul nereglementat, în care tranzacțiile și schimburile între părțile private sunt libere, fără a exista o interferență a statului. Autorul interpretează aceste tranzacții și schimburi din perspectiva acțiunii umane, cu un comportament intenționat, conștient. Tratatul este primul de acest gen al școlii economice moderne din Austria, teza susținută de autor fiind aceea că întreaga economie este un rezultat al manifestărilor individuale ale oamenilor, care se angajează în diferite decizii, acțiuni, relaționări, sau concurențe, determinând astfel fenomenele economice (stabilirea unui preț, determinarea nivelului salariilor, stabilirea ratei dobânzii, construcția ciclurilor economice etc.). Mai mult, aceste fenomene economice sunt rezultatul deciziilor și acțiunilor conștiente și intenționate, nenumărate ca număr, a alegerilor și preferințelor individuale. Oamenii acționează încercând să performeze optim în circumstanțe influențate de dorința de satisfacere a diferitelor nevoi și de obținere de diferite rezultate, dar și încercând să evite situații neplăcute. Pornind de la comportamentul uman bazat pe decizii influențate de obiectivul de satisfacere a nevoilor și dorințelor, Mises prezintă teoria economică a unei piețe libere ca fiind cea mai fezabilă și realistică dintre toate, capabilă să mențină, reglementeze și controleze forțele economice. Mises susține că abordarea rațională a economiei este cea care o dezvoltă, și nu abordarea empirică.

 

„Acțiunea umană este cea mai importantă realizare a lui Mises. Sunt abordate dintr-o perspectivă unitară, integrată, toate problemele economice importante. Edificiul teoretic al economiei apare pentru prima dată întreg, arhitectonic construit, chiar dacă loc de completări, adăugiri, aprofundări firește că rămâne întotdeauna. Pentru Murray Rothbard, acest tratat este «izbânda», «reușita» în materie de economie; și totodată, este și «biblia economică a omului civilizat» […] Joseph Salerno spune undeva că importanța scrierii acestui tratat nu trebuie subestimată. Practic a făcut cu putință menținerea Școlii austriece și renașterea ei după război.”

Mihai-Vladimir Topan (prefața cărții), vicepreședinte academic al Institutului Ludwig von Mises – România, doctor în economie și afaceri internaționale, cadru didactic ASE, București

Cartea este tradusă și publicată în 2018 de Institutul Mises România.

Despre autor:

Ludwig Heinrich Edler von Mises (1881-1973) a fost un economist și filozof politic austriaco-american, cel mai de seamă reprezentant al Școlii Austriece de Drept și Economie. Doctor în economie și drept (1906) la Universitatea din Viena și ulterior în SUA, Ludwig von Mises își fundamentează studiile pe liberalism, dintre toate Acțiunea umană (1949) fiind cel mai important.

Amintiri din patru țări

Nicolae Volonciu

Amintiri din patru țări este o lectură plăcută care redă memoriile profesorului Nicolae Volonciu, a cărui viață se intersectează cu firul istoriei bursei din România, redând momentele dinaintea și din timpul închiderii bursei de la București, când economia țării a fost naționalizată după cel de al Doilea Război Mondial. Din 1946 autorul povestește experiențele sale în brokeraj „în ringul din strada Doamnei, colţ cu Smârdan”, când era student la drept. Începând în 1927, cu o copilărie plină de sete de cunoaștere, o pasiune pentru matematică și o dedicare academică remarcabilă, autorul povestește viața sa într-un limbaj fin, alocuri presărat de picanterie, redând dintr-o perspectivă personală o istorie a trei regimuri politice din România. Memoriile sale se împletesc cu sfaturi de viață date de un om ale cărui cunoașteri rămân peste veacuri, științele juridice fiind cele care au beneficiat de valoarea adusă de profesorul Volonciu în cercetare.

 

„Cariera Profesorului Nicolae Volonciu este bine-cunoscută și aceste rânduri nu își propun (nici nu ar avea cum) să o sintetizeze. Doresc doar să subliniez nu numai vocația și pasiunea cu care și-a exercitat profesia de dascăl timp de peste o jumătate de secol, ci și implicarea activă în construcția administrativă a învățământului superior juridic […].”

Prof. univ. dr. Flavius A. Baias, Facultatea de Drept, Universitatea din București

Cartea este publicată în 2017 de Editura Solomon.

Despre autor:

Nicolae Volonciu este profesor emerit al Facultății de Drept din cadrul Universității din București și membru în diferite comisii de elaborare a unor importante acte normative ale României, așa cum este Codul de procedură penală. Specialist de renume în drept procesual penal, prof. univ. dr. hr.c. Nicolae Volonciu este o personalitate academică în România, cu o contribuție semnificativă la dezvoltarea școlii juridice.

Antifragil

Nassim Nicholas Taleb

Antifragil face parte din bibliografia economică modernă, continuând teoriile revoluționare prezentate de autor și anterior (de exemplu, în cartea „Lebăda neagră”). În această carte, mergând mai departe decât sfera economică, folosind exemple din lumea politică, ecologie, educație și multe altele, Taleb susține că imprevizibilul se poate dovedi util, nefiind un factor de pericol într-o economie, așa cum stresul ocazional poate fi pentru un om un factor determinant al dezvoltării individuale. Astfel, într-o dezvoltare societală, volatilitatea, imprevizibilul, factorii de stres sunt cei care întăresc și îmbunătățesc sistemul. Deși oamenii urmăresc predictibilitatea și siguranța, aceia care se dovedesc în final a fi „antifragili” sunt cei care înregistrează succes. „Antifragilul” este cel care depășește situațiile nefavorabile neprevăzute, crizele și șocurile și se dezvoltă în continuare, în baza celor învățate din aceste experiențe. La fel ca și alți economiști, Taleb susține că experiența practică este superioară empirismului, dar își prezintă această teză într-o manieră lejeră, folosind un ton vesel și bogat în aluzii.

 

„Antifragil mi-a schimbat felul în care văd lumea.”

Daniel Kahneman, laureat al Premiului Nobel pentru Economie

 

Cartea este publicată în 2019 de Editura Curtea Veche, București.

Despre autor:

Nassim Nicholas Taleb este un eseist, matematician și statistician, fost trader de instrumente financiare derivate, analist de risc, expert în domeniul riscului și al probabilităților în economie, de origine libanezo-americană. În 2007 Sunday Times, una dintre cele mai mari publicații din Marea Britanie, spunea despre cartea sa „Lebăda neagră” că este una dintre cele mai influente 12 cărți din lume publicate după cel de al Doilea Război Mondial. Taleb a avut și are o carieră academică de excepție, fiind profesor la mai multe universități din SUA și Marea Britanie, printre care și Oxford University. În 2015, alături de Robert J. Frey și Raphael Douady înființează „Real World Risk Institute” în New York.

Arta de a gândi limpede

Rolf Dobelli

Rolf Dobelli este un gânditor, un scormonitor al realităților înconjurătoare, un neobosit căutător de explicații pentru tot ceea ce observă, pentru tot ceea ce îl înconjoară. Bazându-se pe psihologie și neuroștiințe, Dobelli încearcă să explice mecanismele modului în care raționăm și luăm decizii, modul în care erorile sistemice ne afectează gândirea și în ce condiții procesele noastre de gândire funcționează cel mai bine și cel mai rău. Arta de a gândi limpede este o prezentare foarte interesantă, pe alocuri chiar distractivă a erorilor noastre sistemice de gândire.

Structurată în 100 de scurte capitole, cartea atrage prin varietatea de teme pe care le prezintă, stimulează cititorul să se recunoască în diverse ipostaze de raționament și, extrem de important, atrage atenția, chiar sfătuind, asupra capcanelor unor raționamente. „Nu accepta băuturi oferite gratis”, „De ce e bine să uiți trecutul”, „Controlezi mult mai puțin decât îți închipui”, „De ce îți lasă gura apă după ultimul biscuit”, „Nu contează ce spui, ci cum spui”, „Felicitări! Ai câștigat la ruleta rusească.”, „De ce ești fie soluția, fie problema”, sunt doar câteva dintre cele 100 de moduri în care oamenii se comportă irațional. Erorile cognitive sunt abateri sistematice de la raționalitate, de la gândirea și comportamentul optimizat, logic, rațional. Facem aceste erori tot timpul, în tot felul de situații, pentru probleme mari și mici. Important este însă să înțelegem că le facem și de ce le facem. Astăzi, avem la dispoziție o întreagă paletă de neuroștiințe care pot identifica cu precizie când gândim clar și când nu.

Într-un limbaj captivant, pe alocuri anecdotic, pigmentat cu exemple din lumea reală, Arta de a gândi limpede ajută și îndrumă cititorul la rezolvarea puzzle-ului raționamentului uman.

Varianta în română a cărții a fost editată în 2014 de Baroque Books & Art.

Despre autor:

Rolf Dobelli este scriitor, romancier și om de afaceri. A studiat filosofia și administrarea afacerilor la Universitatea din St. Gallen, unde a absolvit cu un doctorat având titlul „Deconstrucția discursului economic”. A fost director financiar și director general în diferite filiale Swissair. Apoi, gazda unei emisiuni săptămânale de televiziune „Seitenweise Wirtschaft” pentru ziarul și compania media elvețiană NZZ. A scris, de asemenea, o rubrică săptămânală despre Arta de a gândi limpede. În 1999 a co-fondat „getAbstract” cel mai mare furnizor de rezumate de carte din lume, apoi în 2008 fundația World Minds, o comunitate care reunește o paletă largă de intelectuali, de gânditori și filosofi, oameni de știință, artiști și oameni de afaceri din toată lumea unde i-a avut printre invitați pe Nassim Taleb, Gerhard Schröder, F. W. de Klerk și Matt Ridley. Este membru al Edge Foundation, PEN International și Royal Society of Arts. Din 2011 și-a dedicat timpul scrisului. Câteva dintre cărțile sale: „35 – A Midlife Story” (2003), „Și ce faci pentru a trăi” (2004), „Cine sunt eu? 777 de întrebări indiscrete.” (2007). Locuiește la Lucerna, în Elveția.

Ascultă! Arta comunicării eficiente

Dale Carnegie & Associates

 

A învăța despre diferitele moduri de comunicare este o oportunitate pentru dezvoltarea personală. Cartea lui Dale Carnegie Ascultă! Arta comunicării eficiente scoate în evidență ascultarea activă și modul de comunicare cu alte persoane, având la bază stilurile lor de ascultare. Avem posibilitatea de a învăța cum să ne schimbăm modul de comunicare pentru ca acesta să se potrivească cu felul de înțelegere al altor persoane.

În această carte identificăm o multitudine de îndrumări  pentru ca cititorii să devină ascultători mai buni și, de asemenea, prin exemplele prezentate pe parcursul cărții să se identifice fiecare și să își poată vedea adevăratele defecte care pot fi corectate. Pe întreg parcursul cărții sunt utilizate exemple reale și multe tehnici care pot fi ușor de asimilat dar și exerciții practice pentru a deveni un mai bun ascultător și a fi ușor de ascultat și înțeles.

„Plină de sfaturi bune despre cum să devii un ascultător mai bun.”

Goodreads

Cartea a fost publicată în 2021 de Editura Curtea Veche, București.

 

Despre autor

Dale Breckenridge Carnegie este un celebru scriitor american care a abordat în cărțile sale teme precum dezvoltarea personală, formarea corporativă, discursul public etc. În 1926 a apărut prima publicație a lui Carnegie cu titlul „Public Speaking: a Practical Course for Business Men”, care a fost redenumită mai târziu (1923) „Public Speaking and Influencing Men in Business”. „How to Win Friends and Influence People” a fost cea mai renumită carte scrisă de Dale Carnegie, publicată în anul 1937 de Simon & Schuster, care până la moartea autorului s-a vândută în aproximativ cinci milioane de exemplare și tradusă în 31 de limbi.

Avuția națiunilor

Adam Smith

Cartea lui Adam Smith – Avuția națiunilor – una dintre lecturile de bază ale unui economist, dar ea poate fi o lectură interesantă pentru oricine, prezentând o logică în continuare actuală a gândirii politico-economice a statelor care explică evoluția eficientă a sistemelor economice și a conexiunilor dintre diferite părți ale acestora. Poate că, cu atât mai mult în condițiile economiilor moderne, influențate de globalizare și interdependență, această carte poate fi utilă multora pentru dezvoltarea personală a cunoașterii. Argumentația lui Adam Smith se axează pe utilitatea liberului schimb, generator de prosperitate economică. Smith face un expozeu în favoarea comerțului și a producției, a ordinii sociale bazate pe libertate, explicând că „avuția” unei țări stă mai degrabă în modul în care acestea se desfășoară și produc valoare și nu în cantitatea de rezervă de aur, opunându-se astfel mercantilismului despre care autorul crede că limitează avuția reală. Ediția tradusă în română este o sinteză a celor cinci cărți care compun seria lui Adam Smith, începute în 1776. Ea descrie importanța piețelor concurențiale, libere, a diviziunii muncii și a productivității, extrem de actuale și de importante pentru dezvoltarea economică modernă, a auto-reglementării comerțului și schimbului. Alocuri, satira lui Smith față de lăcomia economică arată influența filozofică în interpretarea comportamentului uman complex.

Avuţia naţiunilor este, pur şi simplu, cea mai bună carte de economie politică scrisă vreodată. Este cu adevărat o carte deschizătoare de drumuri, al cărei scop magistral şi sinteză nu au fost depăşite, în cele două secole şi un sfert care au trecut de când a fost scrisă.”

Eamonn Butler, Director al Institutului Adam Smith

Cartea este publicată în 2014 de Editura Publica.

Despre autor:

Adam Smith (1723-1790) a fost un economist și filozof de origine scoțiană, un pionier al economiei politice numit și „părintele economiei” și „părintele capitalismului”. Două clasice și remarcabile lucrări au rămas în urma lui – „Teoria sentimentelor morale” (1759) și „Avuția națiunilor” (titlul complet fiind „O cercetare asupra naturii și cauzei avuției națiunilor” – 1776). Ultima este considerată cartea de referință a operei lui Smith și prima lucrare de economie modernă. Smith introduce pentru prima dată în istoria economică, în această carte, teoria avantajului absolut. Profesor de filozofie, Adam Smith este cel care, prin această carte, a fost practic unul dintre cei care au pus bazele disciplinei economice academice moderne.

Economie utilă pentru vremuri dificile

Abhijit V. Banerjee, Esther Duflo

 Economie utilă pentru vremuri dificile este o provocare pentru oricare cititor interesat să înțeleagă fenomenele cu care se confruntă lumea de astăzi. Cartea prestigioșilor economiști, laureați ai premiului Nobel, Abhijit V. Banerjee și Esther Duflo, ne stimulează să gândim în alți termeni soluțiile la problemele extrem de complexe ale societăților de azi. Poate chiar avem nevoie să ieșim din paradigmele clasice atunci când abordăm probleme atât de spinoase precum imigrația și inegalitatea, creșterea economică lentă sau accelerarea schimbărilor climatice. Autorii susțin că putem găsi soluții mult mai bune la astfel de provocări dacă lăsam rațiunea și nu patimile sau subiectivismele să ne orbească. Cei doi prestigioși autori ne oferă un nou tip de gândire, ghidaje originale și argumente pentru a înțelege lumea de azi în echilibrul ei instabil.

„Nu toți economiștii poartă cravată și gândesc ca bancherii. În minunata lor carte, Banerjee și Duflo abordează zone impresionante ale cercetării, punând sub semnul întrebării punctele de vedere convenționale despre probleme care merg de la comerț la taxarea veniturilor de top și mobilitate și își oferă viziunea plină de forță despre cum putem lucra cu acestea. O lectură obligatorie.“

Thomas Piketty, economist francez, specializat în probleme legate de avere și inegalitatea veniturilor, profesor și director de studii la EHESS, profesor la École d’économie de Paris și profesor la London School of Economics and Political Science.

 

Varianta în română a cărții a fost editată în 2021 de Editura Litera.

Despre autorii:

Abhijit V. Banerjee este profesor de economie afiliat Fundației Ford la Universitatea MIT și autor al unei alte cunoscute cărți, „Poor Economics”. A primit multe onoruri și premii și a fost numit unul dintre primii 100 de gânditori globali de către revista Foreign Policy, făcând parte din grupul secretarului general al ONU pentru Agenda de Dezvoltare Post-2015.

Esther Duflo este profesor de economie, specializat în dezvoltarea și reducerea sărăciei, profesor la MIT și coautor al „Poor Economics”. Duflo a făcut parte din Consiliul de Dezvoltare Globală al președintelui Obama și a primit numeroase onoruri academice și premii, inclusiv Medalia John Bates Clark și o bursă MacArthur „Genius Grant“.

Gândirea laterală

Edward de Bono

Gândirea laterală este o carte de referință despre creativitate și mai mult decât atât. Gândirea laterală se defineşte prin opoziţia faţă de „gândirea verticală”, aşa cum numeşte autorul gândirea convențională, logică şi corectă care ajunge în mod necesar la rezultate previzibile, corecte şi adevărate, dar cel mai adesea lipsite de creativitate.

Gândirea laterală este o carte impuls care ne determină să luăm în considerare posibilitatea de a ne schimba punctul de referință, paradigma personală de rezolvare a problemelor, stimulând funcția generativă a minții noastre, abilitatea de a genera soluții alternative.

Pornind de la credința lui Edward de Bono că gândirea laterală poate fi învăţată, antrenată şi utilizată, cartea reprezintă un ghid metodologic, un repertoriu de instrumente și tehnici prin care autorul ne propune o schimbare de paradigmă, o schimbare de ordinul al doilea, renunțarea la gândirea convențională și creșterea accesibilității la resursele creative personale.

Gândirea laterală este o carte manifest în favoarea educabilităţii creativităţii. Dacă am alege o creație muzicală consonantă cu crezul lui de Bono, aceasta ar fi Another brick in the wall – Pink Floyd.

 

„Dacă încă n-ai auzit de Gândirea laterală a lui de Bono, probabil că ai fost ocupat să gândești convențional.”

Forbes Magazine

Cartea este publicată în 2018 de Editura Curtea Veche, București.

Despre autor:

Edward Charles Francis Publius de Bono (1933 – 2021) a fost medic, psiholog, autor, inventator, filozof și consultant maltez. Este creatorul conceptului gândire laterală. A scris de asemenea Six Thinking Hats și a dezvoltat tehnica creativă aferentă. A fost profesor la universitățile din Oxford, Cambridge, Londra, Harvard, Malta, Pretoria, Birmingham, Dublin și Tempe Arizona. A promovat predarea gândirii ca disciplină școlară și reprezintă principala autoritate în domeniul gândirii creative. De-a lungul vieții a scris 70 de cărți cu traduceri în 38 de limbi și a fost invitat să susțină prelegeri în 57 de țări. În 2005 a fost nominalizat la Premiul Nobel pentru Economie.

Irațional în mod previzibil

Dan Ariely

De ce mintea vede ceea ce se așteaptă să vadă? De ce nu suntem cinstiți și ce putem face? De ce suntem mai cinstiți atunci când avem de a face cu bani numerar? De ce opțiunile ne distrag de la scopul nostru inițial? De ce aspirina de jumătate de dolar poate face ce nu poate aspirina de un cent? Ce este știința economiei comportamentale și unde sunt prânzurile gratuite?

Dacă la o primă incursiune vă fac să zâmbiți unele din întrebările de mai sus, atunci când veți citi această carte, vi se va schimba dispoziția jucăușă. Nu în sensul rău. Veți înțelege, însă, că suntem mai puțin raționali decât credeam. Mereu. În fiecare zi. În multe din deciziile economice pe care le luăm, lucrurile pe care le facem. Sau, cum spune chiar autorul, „Suntem cu toţii mult mai puţin raţionali decât presupune teoria economică standard. În plus, aceste manifestări iraţionale de care noi dăm dovadă nu sunt nici întâmplătoare, nici absurde. Ele sunt sistematice şi, din moment ce le repetăm iar şi iar, sunt previzibile.”

„O carte splendidă, care te şi pune pe gânduri, te şi amuză, vorbind despre o mulţime de lucruri: începând cu forţa remediilor placebo şi terminând cu plăcerile unui pahar de Pepsi. Ariely dă în vileag festele subtile, dar redutabile, pe care ni le joacă propria minte şi ne arată cum putem să nu ne lăsăm păcăliţi.”

Jerome Groopman, profesor în cadrul Facultății de Medicină de la Universitatea Harvard

„Dan Ariely este un geniu al înţelegerii comportamentului uman. Niciun economist nu reuşeşte mai bine să dea la iveală şi să explice raţiunile ascunse ale alegerilor noastre bizare, pe piaţă şi în afara ei. Iraţional în mod previzibil ne va remodela, o dată pentru totdeauna, felul în care vedem lumea şi pe noi înşine.”

James Surowiecki, jurnalist american, autorul cărţii The Wisdom of Crowds

Varianta în română a cărții a fost editată în 2000 de Editura Publica

 

Despre autor:

Dan Ariely este psiholog și profesor universitar la Duke University, specializat în psihologia și economia comportamentală. Are un doctorat în psihologie cognitivă obținut în cadrul Universității din Chapel Hill, Carolina de Nord. Pe lângă „Predictably Irrational”, Ariely a scris și „The Upside of Irrationality”, „The Honest Truth about Dishonesty”, cărți de impact, vândute în SUA în tiraje impresionante. Este un neobosit conferențiar, prelegerile sale de pe TED având peste 7,8 milioane de vizualizări. În 2008, împreună cu Rebecca Waber, Ziv Carmon și Baba Shiv, a obținut Premiul Ig Nobel în Medicină pentru cercetări care demonstrau că medicamentele placebo împotriva durerii au mai mult efect dacă sunt mai scumpe.

La pescuit de fraieri

Economia manipulării și a înșelăciunii

George A. Akerlof, Robert J. Shiller

În decursul ultimilor 30 de ani de democratizare, deschidere și modernizare a societății ne-am însușit varii expresii, preponderent din limba engleză, multe dintre ele din domeniul IT sau economic. Una dintre ele, phishing se referă la colectarea de date efectuată ilegal sau fraudulos prin internet. Cuvântul englez are semnificația de „pescuit”, iar sensurile care îi sunt atribuite, legate de spațiul virtual sau economie, fac aluzie la capturarea ilegală sau oneroasă de date, la „a mușca nada”, a fi înșelat etc. Phishing este executat de un atacator sau „pescar“.

Titlul cărții, extrem de sugestiv, ne introduce prin intermediul a zeci de exemple documentate în lumea reală a actelor și acțiunilor de care avem parte atunci când facem chiar și simple gesturi economice sau financiare. Autorii Akerlof și Shiller ne oferă un ghid explicativ al capcanelor pieței libere, a riscurilor inerente, a felului în care ne afectează phishing-ul pe toți, în aproape toate domeniile. „Tentații care ne pândesc la tot pasul”, „Maeștrii publicității descoperă cum să se focalizeze asupra punctelor noastre slabe”, „Jecmănirea cumpărătorilor de mașini, case și carduri de credit”, „Alimente, medicamente și phishing”, „Tutun și alcool”, „Falimentul profitabil”, sunt doar câteva din eseurile explicative și sugestive ale autorilor, laureați ai Premiului Nobel pentru Economie.

„Într-o relatare amuzantă și plină de viață, Akerlof și Shiller arată că, în timp ce urmărirea profitului poate să ducă la produse care ne îmbogățesc viața, poate să ducă și la manipulare și înșelăciune. Multe dintre inovațiile recente au condus la produse care au facilitat păcălirea publicului. Implicațiile sunt complexe și profunde.”

Joseph E. Stiglitz, laureat al Premiului Nobel pentru Economie

 

„Akerlof și Shiller ne oferă un ghid fenomenal printre capcanele pieței libere. Această salvatoare revizuire a teoriei economice explică riscurile inerente de a fi jecmăniți într-o lume a maximizării profitului.”

Nancy Folbre, profesor emerit, Universitarea Amherst, Massachussettes

„Această carte pătrunzătoare expune o contradicție fundamentală din sistemul de piață. Consumatorii și decidenții politici să bage de seamă: afacerile dornice de profit sporesc eficiența și încurajează inovația, dar sunt puternic motivate să vă manipuleze și dispun de noi instrumente sofisticate de prelucrare a datelor, care le permit să facă acest lucru în modalități personalizate.”

Laura D’Andrea Tyson, Universitatea Berkeley

 

Varianta în română a cărții a fost editată în 2016 de Editura Publica.

 

Despre autori:

George A. Akerlof este profesor de economie la Școala de Politici Publice din cadrul Universității Georgetown. A devenit foarte cunoscut datorită unui articol intitulat „Piața de țepe: incertitudinea calității și mecanismul pieței”, publicat în 1970 în Quarterly Journal of Economics, în care identifica problemele majore care puteau afecta piețele caracterizate de informația asimetrică. Ulterior, celebrul articol a fost inserat în lucrarea „Cartea de povești a unui economist”. În 2001, cercetările și lucrările sale i-au adus lui Akerlof Premiul Nobel pentru Economie, alături de Michael Spence și Joseph E. Stiglitz. Articolul scris de Akerlof este una dintre cele mai citate surse din teoria economică modernă.

Robert J. Shiller este profesor de economie la Universitatea Yale și profesor de finanțe la Yale School of Management. Este absolvent al Universității din Michigan și doctor în economie al Institute of Technology din Massachussetts. A scris nenumărate articole despre piețele financiare, economie comportamentală și macroeconomie, dar și despre opiniile, atitudinile publice și judecățile morale legate de piețele financiare. În 2013 a primit Premiul Nobel pentru Economie alături de Eugene Fama și Lars Peter Hansen.

Mania lalelelor. Povestea celei mai râvnite flori din lume şi a pasiunilor ieşite din comun pe care le-a stârnit

Mike Dash

În cartea sa, Mike Dash face o descriere a fenomenului „maniei lalelelor” din Țările de Jos de la vremea anilor 1630. Acest fenomen este de referință pentru economiști, descriind ceea ce astăzi numim „bule speculative” – mania și comportamentul de turmă a mii de oameni, de diferite condiții sociale, care cumpără şi vând cu frenezie bulbi de lalele, o floare destul de rară la acea vreme în Olanda, fiind importată din Turcia, unde împodobea grădinile Constantinopolului și fiind foarte puțin rezistentă. Începând într-o epocă de aur a economiei olandeze, în trei ani, preţul unora dintre bulbii anumitor soiuri de lalele au fost comercializate ca marfă extrem de valoroasă și rară, ajungând la un nivel de preț exorbitant, depășind de multe ori prețul unei case în Amsterdam. Această manie a dat naștere unor fenomene sociale și economice specifice unor creșteri abrupte de prețuri, nefundamentate pe active cu valori reale. Bulbii de lalele erau la mare căutare, fiind cumpărați în egală măsură de horticultori, nobili sau oameni de rând, fiecare dorindu-și să speculeze creșterile de prețuri ale acestor flori. Mania lalelelor este un moment al istoriei financiare care a condus la reglementarea unor instrumente financiare derivate – contractele futures și options. Bula speculativă provocată de comerțul cu bulbi de lalele, în fapt o primă formă de contracte la termen cu activ suport mărfuri (bulbii) a avut un sfârșit brusc, cu consecințe extreme pentru investitori, similare unei crize financiare, povestea fiind una interesantă din perspectiva evoluțiilor bursiere. Cartea este o redactare literară fundamentată, redând istoria lalelelor într-o manieră plăcută, făcându-l pe cititor să călătorească în Imperiul Otoman, Franța și Olanda acelor vremuri.

„O carte în care povestea capătă amploare pe măsură ce o parcurgi. Dash rămâne până la final un istoric pasionat de cauzele şi consecinţele comportamentului uman […] Un omagiu remarcabil adus acestei flori extraordinare.”

Times Literary Supplement

„O fascinantă explorare a lăcomiei omeneşti şi autoamăgirii, şi totodată un tribut închinat veşnicei, neobositei căutări a frumuseţii. O carte care se citeşte dintr-un suflu.”

Deborah Moggach

Cartea este publicată în 2014 de Editura Humanitas.

Despre autor:

Mike Dash este un istoric englez născut la Londra în 1963. „Mania lalelelor” (în engleză – „Tulipomania”), publicată în limba engleză în 2000, a fost un bestseller, după această carte Mike Dash publicând și alte cărți de inspirație istorică, transpuse într-un limbaj literar atractiv. Mike Dash este de asemenea autor pentru diferite articole la Sunday Telegraph, Daily Mail, Guardian şi Independent, precum şi autor de conținut la faimosul blog Smithsonian.

Marele Gatsby

  1. Scott Fitzgerald

Marele Gatsby este un roman tradus în peste 40 de limbi și transpus de mai multe ori în filme de succes, ultima ecranizare fiind cea din 2013, în care personajul principal este jucat de Leonardo DiCaprio. Povestea este redată prin ochii personajului unui tânăr proaspăt mutat la New York în anii 1920, care urmărește viața financiară al lui Jay Gatsby, o ilustrare a visului american, a luxului visat de mulți. Romanul împletește povestea de dragoste a personajelor cu povestea succesului și iluziei, transformările caracterelor fiind redate într-o nuanță bogată în metafore și acțiune. Cartea publicată în 1925 este unul dintre bestsellerurile actuale, conform New York Times. Limbajul ușor folosit pentru prezentarea contextului acelor vremuri poate foarte ușor permite cititorului să urmărească transformarea tânărului James Gatsby în miliardarul Jay Gatsby, dar și să recunoască anumite comportamente actuale și în zilele noastre.

 

„Romanul lui Fitzgerald ilustrează un episod anume din spectacolul civilizației americane și o face cu ironie, cu patos și cu farmec. Marele Gatsby este povestea captivantă și strălucitoare a epocii jazzului.”

The New York Times Books of the Century

 

Cartea este publicată în 2011 de Editura Aldopres, în 2017 de Editura Polirom și în 2021 de Editura Humanitas Fiction.

Despre autor:

Francis Scott Key Fitzgerald (1896-1940) este scriitor de ficțiune de origine americană, romanele sale redând viața „generației pierdute” din timpul anilor 1920. Fitzgerald este unul dintre cei mai mari scriitori americani ai secolului XX, remarcându-se în literatura universală cu romanele „Dincoace de Paradis”, „Cei frumoși și blestemați”, „Marele Gatsby”, „Blândețea nopții” și „Ultimul magnat”.

Nudge

Richard Thaler, Cass Sunstein

Nudge poate fi considerată un bestseller, aducând în atenție elemente de economie comportamentală, arhitectura alegerilor și ceea ce ne conduce spre o decizie sau alta. Această carte scrisă într-un limbaj simplu, dar extrem de bine ales, poate fi un manual pentru toți, o declarație a modului în care pot fi luate anumite decizii, fundamentate anumite alegeri și, mai ales pot fi privite contextual lucrurile, un anumit context sau cadru fiind un posibil element care influențează deciziile consumatorilor. Exemplele pe care le propun autorii sunt sugestive și pot aduce o imagine concretă asupra modului în care se iau decizii, ce influențează aceste decizii și ce se poate face pentru a lua decizii mai bune. Una dintre concluziile principale ale autorilor este că nicio alegere nu este neutră, ea este influențată de cadrul general, de ceea ce este prezentat.

Economia comportamentală ca mix între economie și psihologie, esența acestei cărți, aduce cititorului o paradigmă nouă – cea în care se înțelege cadrul care conduce spre o aparentă libertate în alegerile pe care le facem și modul în care acestea sunt afectate de maniera în care ne sunt prezentate opțiunile.

„Îmi place la nebunie! Este una dintre puținele cărți citite recent care mi-au schimbat fundamental modul de a vedea lumea din jur. Exact la fel de surprinzător, e o lectură antrenantă, cu exemple din domenii cum nu se poate mai îndepărtate unele de altele […]”.

Steven D. Levitt, economist american autor al celebrei cărți Freakonomics

Cartea este publicată în 2016 de Editura Publica, București.

 

Despre autori:

Richard Thaler este laureat al Premiului Nobel în anul 2017 și este considerat unul dintre primii economiști care au fundamentat teoriile comportamentului uman, alegerile, arhitectura acestora și unul dintre pionierii și promotorii economiei comportamentale. De asemenea, este profesor universitar la Universitatea din Chicago. Ca o curiozitate, există o legătură între Richard Thaler și fondatorul Amazon Jeff  Bezos –  după cum autorul își amintește, acesta i-a transmis un e-mail lui Jeff Bezos pentru a întreba de ce Amazon vinde Nudge la același preț de 9,99 în dolari, lire sterline și euro. Jeff Bezos nu a răspuns, dar prețurile au fost modificate.

Cass R. Sunstein este fondatorul și directorul Programului de Economie Comportamentală și Politici Publice de la Harvard Law School. A fost administratorul Biroului pentru Informații și Afaceri de Reglementare al Casei Albe în timpul administrației Barack Obama, în perioada 2009-2012.

Totul despre psihologia persuasiunii

Robert B. Cialdini

Totul despre psihologia persuasiunii este o carte clasică de afaceri care ar trebui să fie citită de orice persoană care lucrează în vânzări sau marketing și care dorește să învețe sau să își perfecționeze tehnicile de persuasiune sau influențare. Cialdini folosește exemple practice și experimentate personal pentru a identifica și descrie în detaliu factorii care stau la baza persuasiunii (reciprocitatea, angajamentul și consecvența, dovada socială, simpatia, autoritatea și raritatea). Toate aceste principii acționează asupra subconștientului uman generând procese mentale automate, iar universalitatea lor face ca aproape orice om, care nu le conștientizează, să poată cădea „victimă” persuasiunii. Majoritatea oamenilor, atunci când iau decizii fie în viața personală fie în afaceri nu sunt conștienți că de foarte multe ori sunt influențați fără voia lor. De aceea, Totul despre psihologia persuasiunii este o carte utilă și oricărei persoane care dorește să identifice și conștientizeze tehnicile de persuasiune și să învețe metode „de apărare” pentru fiecare dintre acestea, metode pe care Cialdini le descrie cu generozitate de-a lungul cărții.

 

„Această carte sapă adânc și scoate la lumină mecanismele de supunere ascunse în inimile și în creierele noastre.”

Best Sellers Magazine, SUA

Ediția a treia a cărții a fost publicată în 2014 de Editura Business Tech International, București.

 

Despre autor:

Dr. Robert B. Cialdini  este psiholog și profesor asociat de marketing și psihologie la Universitatea Stanford, Universitatea Ohio și Universitatea California (SUA). Cea mai cunoscută carte a sa,  Totul despre psihologia persuasiunii a fost tradusă în peste 30 de limbi și vândută în peste 3 milioane de exemplare. Cartea a fost introdusă de revista Fortune între cele mai inteligente 75 de cărți de afaceri scrise vreodată.

Ce este educația financiară … de fapt? De ce bogatii devin si mai bogati?

Robert T. Kiyosaki

Robert Kiyosaki, autorul celebrei cărți Tată bogat, tată sărac care a schimbat percepția a zeci de milioane de oameni din întreaga lume despre bani, își continua pledoaria în această carte, încercând să explice cititorilor alte aspecte ale unei lumi în continuă schimbare și transformare. Această carte nu este doar despre supraviețuirea financiară în societăți extrem de competitive, ci și despre construirea unui nou viitor financiar. Autorul opinează că „sistemul educațional este cel care provoacă decalajul dintre bogați și toți ceilalți”. El explică de ce diferența dintre bogați și toți ceilalți crește și motivul pentru care cei ce doar economisesc sunt în final perdanți. Paradoxal, Kiyosaki argumentează convingător că datoriile și impozitele îi fac pe bogați mai bogați, iar educația tradițională determină mulți oameni cu un nivel înalt de educație să trăiască prost.

Ce este educația financiară … de fapt? De ce bogații devin și mai bogați? conține informații prețioase despre cum să ne gestionăm fluxul de numerar, impozitarea, datoria, cum putem economisi și investi pentru a deveni mai bogați și, de asemenea, cum să profităm de principalele crize mondiale.

„Banii sunt o limbă, a învăța să fii bogat seamănă cu învățarea unei limbi străine și este nevoie de timp și de exersare.”

Financial Times

Cartea este publicată în 2018 de Editura Curtea Veche Publishing.

Despre autor:

Robert T. Kiyosaki este un autor american de origine indiană, autor a 26 de cărți motivaționale care s-au vândut în aproape 26 de milioane de exemplare.

Excelența în afaceri

Jim C. Collins

Jim Collins prezintă în cartea Excelența în afaceri o analiză a peste 1400 de companii din Fortune 500 constatând că, dintre acestea, doar 11 au reușit să facă tranziția de la companii „bune” către companii „excelente”.  Cele 11 companii îndeplinesc anumite criterii pe care Collins le consideră ca fiind critice pentru ca o companie să poată deveni „excelentă”. Astfel, aceste companii sunt conduse de lideri care combină umilitatea personală cu dorința puternică de a obține excelența. Liderii companiilor excelente, conform analizei lui Collins, înainte de a decide ce au de făcut, se asigură că au oamenii potriviți în echipă și privesc mediul de afaceri în care companiile își desfășoară activitatea într-un mod „brutal” de realist. De asemenea își stabilesc strategiile de afaceri având în vedere 3 criterii: în ce domeniu pot fi cele mai bune în lume, care este motorul economic care le conduce și care sunt competențele cheie pe care le au. Companiile excelente au o cultură a disciplinei, folosesc tehnologia pentru a accelera dezvoltarea și creșterea performanței și, nu în ultimul rând, accelerează dezvoltarea în momente cheie, folosindu-se de momentul câștigat în etapele precedente ale dezvoltării lor.

 

Excelența în afaceri  a devenit „Harry Potter-ul” al literaturii de management, foarte populară … a devenit cea mai bine vândută carte de afaceri din toate timpurile.”

The Economist, UK

Ediția a cincea a cărții a fost publicată în 2017 de Editura Cartea Veche, București.

Despre autor:

Jim C. Collins este un cercetător, consultant și autor al mai multor cărți care s-au vândut în peste 10 milioane de exemplare peste tot în lume. Excelența în afaceri și Afaceri clădite să dureze sunt cele mai cunoscute și au fost traduse inclusiv în limba română. Collins este absolvent și profesor al Universității Stanford (USA) aria sa de expertiză fiind managementul și sustenabilitatea creșterii companiilor.

Inteligența emoțională

Daniel Goleman

Conform lui Daniel Goleman, inteligența emoțională este acea capacitate de a înțelege și gestiona propriile emoții și sentimente, precum și pe cele ale altora. Inteligența emoțională (EQ) presupune în primul rând conștientizare de sine, autodisciplină și empatie. Teoria lui Goleman descompune inteligența emoțională în cinci componente: conștiința de sine, auto-reglarea, motivația, empatia și abilitățile sociale. Deși putem să măsurăm inteligența nativă a cuiva, IQ-ul, această valoare nu este o garanție a succesului, fericirii sau virtuții. Aici intervine teoria lui Daniel Goleman, aflată la frontierele psihologiei și neuroștiinței, oferind o nouă perspectivă asupra celor „două minți” ale noastre – rațională și emoțională – și a modului în care acestea împreună ne modelează destinul. Prin varii exemple, Goleman delimitează cele cinci abilități esențiale ale inteligenței emoționale și ne arată cum acestea ne determină succesul în relații, în muncă și chiar în bunăstarea noastră fizică. În alte cuvinte, concluzia acestei teorii este aceea că a fi inteligent presupune mult mai mult decât un IQ ridicat.

Astăzi teoria inteligenței emoționale se predă în școli și universități. Competențele dezvoltate de această teorie au devenit criterii de angajare sau de promovare în carieră, puncte de analiză în prevenirea îmbolnăvirilor sau criminalității.

„O idee revoluționară, care distruge paradigmele.”

Harvard Business Review

„Una dintre cele mai influente 25 de cărți din domeniul management-ului afacerilor.”

Time

Cartea este publicată în 2018 de Editura Curtea Veche Publishing,

 

Despre autor:

Daniel Goleman este un psiholog american cu notorietate internațională, specializat în științele comportamentale. A publicat cărți pe teme precum auto-înșelăciunea, creativitatea, transparența, meditația, învățarea socială și emoțională, eco-alfabetizarea și crizele ecologice. A scris timp de 12 ani pentru New York Times și ține frecvent prelegeri în universități sau pentru diverse grupuri profesionale. Cartea sa din 1995, „Emotional Intelligence” a fost pe lista de bestseller-uri a cotidianului The New York Times timp de un an și jumătate și a fost tipărită în peste 5.000.000 de exemplare în întreaga lume, în peste 40 de limbi. Goleman este membru în multe asociații, fundații și institute de prestigiu. În decursul anilor a fost răsplătit cu diverse premii, printre care premiul pentru întreaga carieră acordat de către Asociația Americană de Psihologie. Financial Times, Wall Street Journal și Accenture Insititute for Strategic Change l-au inclus pe Goleman printre cei mai influenți gânditori în domeniul management-ului afacerilor.

Investitorul inteligent

Benjamin Graham

În biblioteca cărților despre lumea financiară, despre economie și mecanisme investiționale trebuie să-și regăsească locul și celebra carte „Investitorul inteligent”. Deși această lucrare a fost publicată în anul 1949, rămâne în continuare un material extrem de apreciat în lumea pieței de capital și a investițiilor. Unul dintre obiectivele acestei cărți este reprezentat  de protejarea investitorilor în fața anumitor erori și de a prezenta anumite strategii pe termen lung pentru identificarea unor decizii bune, dar și pentru protejarea investițiilor. În același timp, este prezentată viziunea autorului cu privire la investițiile bazate pe valoare. Această carte poate fi considerată un bestseller în domeniul pieței de bursiere și nu ar trebui să lipsească din colecția niciunei persoane care dorește să deprindă arta investițională. Warren Buffet considera această carte ca fiind „de departe cea mai bună carte scrisă vreodată despre investiții”.

„Ca sa investești cu succes pe parcursul vieții nu ai nevoie de un IQ stratosferic, de o înțelegere avansată a business-ului sau de informații confidențiale. Tot ce ai nevoie este un cadru intelectual solid pentru a lua decizii și abilitatea de a îți ține în frâu emoțiile. Cartea prescrie cu precizie și acuratețe acest cadru. Tu trebuie să vii cu disciplina emoțională”.

Warren Buffet

Cartea este publicată în 2014 de Editura C.H. Beck, București.

Despre autor:

Benjamin Graham a fost un mare economist american, profesor la Universitatea Columbia din Statele Unite ale Americii, dar și investitor și cel care a susținut și promovat conceptul investițiilor bazate pe valoare.

Secretele minții de milionar

Harv Eker

În Secretele minții de milionar, Harv Eker dezvăluie un lucru important, demn de introspectivă pentru fiecare cititor, anume care este „veriga” lipsă dintre dorința de a avea succes și atingerea acestuia. Autorul ne provoacă să ne întrebăm de ce oare unii oameni par să se îmbogățească ușor, în timp ce alții sunt destinați unei perpetue vieți de lupte financiare? Oare diferențele privind educația, inteligența, abilitățile, timpul, obiceiurile de muncă, contactele, norocul, alegerea locului de muncă, afaceri sau investiții să fie răspunsurile? Dacă o să citiți această carte, veți afla că autorul nu crede în motivele enumerate mai înainte. El consideră că dacă nu te descurci financiar atât de bine pe cât ți-ai dori, va trebui să-ți schimbi strategia. Concluzia lui Eker este aceea că dacă rămânem ancorați din virtutea inerției în a nu schimba nimic din comportamentul nostru financiar, atunci aceasta va fi viața noastră mereu. Dar, dacă ne revizuim acest comportament, avem toate șansele să atingem ceea ce numim succes.

Chiar dacă pare ușor bombastic, Eker ne îndeamnă să gândim așa cum gândesc oamenii bogați și să facem ceea ce fac ei pentru a ne crea șanse de îmbogățire. „Dacă obiectivul tău este să îți fie confortabil, este probabil să nu devii niciodată bogat. Dar, dacă scopul tău este să devii bogat, ai șanse să ai o viață foarte confortabilă.”

„T. Harv Eker ne oferă un plan și instrumentele necesare pentru a ne construi casa bogăției, din interior spre exterior, așa că va rezista testului timp și împrejurări.”

Dr. Denis Waitley, autorul cărții Semințele măreției

„Studiați această carte de parcă viața voastră ar depinde de ea … din punct de vedere financiar!”

Anthony Robbins, considerat unul dintre cei mai buni strategi de afaceri din lume

Cartea este publicată în anul 2019 de Editura Curtea Veche.

Despre autor:

Harv Eker este scriitor, om de afaceri și speaker motivațional, cunoscut mai ales pentru teoriile sale despre bunăstare și bani. Începând să muncească de la 13 ani din cauza situației financiare precare a familiei, a devenit antreprenor și în doar doi ani a deschis unul dintre primele magazine cu articole pentru fitness din America de Nord, dezvoltând afacerea și apoi vânzând pachetul majoritar de acțiuni unei corporații din topul Fortune 500 – a devenit astfel milionar.

pe valoare.

Strategia Oceanului Albastru

Chan Kim, Renée Mauborgne

Strategia oceanului albastru este o carte despre cum companiile pot să planifice strategic și să implementeze strategii prin care să creeze noi piețe sau categorii de servicii și produse care să facă competiția irelevantă. Aceste noi piețe și categorii pe care autorii le numesc „ocean albastru”, care nu sunt explorate sau exploatate comercial de niciun competitor, apar prin crearea simultană de valoare adăugată și inovație pentru consumatori. Piețele și categoriile „oceanului albastru” sunt văzute în contrast cu piețele și categoriile obișnuite, numite „oceane roșii”, unde companiile se luptă pentru cotă de piață, ajungând să concureze prin preț, ceea ce le afectează profitabilitatea. Strategia oceanului albastru este rezultatul a peste 15 ani de cercetări ale autorilor și este structurată în trei părți: metode analitice și modul de creare a unui cadru pentru planificarea strategică a „oceanului albastru”, formularea strategiei și modalități de implementare a strategiei. Cartea este utilă pentru orice manager sau angajat care dorește să privească și să conducă planificarea strategică dintr-o perspectivă nouă, sporindu-i șansele ca varianta strategică aleasă să fie una de succes.

Blue Ocean Strategy este cea mai de succes carte despre master-planning de afaceri din ultimii ani. În ea, W. Chan Kim și Renée Mauborgne de la INSEAD, susțin că companiile ar trebui să caute profituri în oceane albastre pe care rivalii lor le ignoră mai degrabă decât în oceane roșii în care acestea le luptă.”

The Economist

„Una dintre cele mai bine vândute cărți de afaceri ale secolului.”

Financial Times

Cartea este publicată în 2015 de Editura Publica, București.

Despre autori:

Chan Kim este co-director al INSEAD Blue Ocean Strategy Institute și al Boston Consulting Group Bruce D. Henderson, profesor de strategie și management internațional la INSEAD, Franța (a doua școală de afaceri ca mărime din lume). Kim este membru al Forumului Economic Mondial și a publicat numeroase articole despre strategie și management, care pot fi găsite în Academy of Management Journal, Management Science, Organization Science, Strategic Management Journal, Administrative Science Quarterly, Journal of International Business Studies, Harvard Business Review, MIT Sloan Management Review etc.

Renée Mauborgne este INSEAD Distinguished Fellow și profesor de strategie la INSEAD, INSEAD, Franța (a doua școală de afaceri ca mărime din lume). Ea este, de asemenea, co-director al INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Mauborgne a fost membru al Consiliului de consilieri al președintelui Barack Obama și este membru al Forumului Economic Mondial. Ea a fost selectată pentru Leadership Hall of Fame în de revista Fast Company fiind considerată ca fiind unul dintre cei mai buni 50 de profesori de școli de afaceri din lume de către Fortune.com și printre cei mai buni cinci profesori de școli de business din lume de către MBA Rankings.

Un IQ financiar mai bun. Cum să-ți folosești banii mai cu cap

Robert T. Kiyosaki

Un IQ financiar mai bun. Cum să-ți folosești banii mai cu cap face parte din seria cărților scrise de Robert Kiyosaki și prezintă într-un mod clar, pe înțelesul tuturor cititorilor, principiile cheie ale inteligenței financiare, precum: cum să îți suplimentezi sursa veniturilor și să îți planifici viitorul financiar, cum să îți protejezi banii în anumite situații cheie, cum să îți bugetezi și să îți folosești finanțele personale și cum să îți îmbogățești cunoștințele financiare pentru a crește veniturile.

„Nu lucra pentru bani, lasă banii să lucreze pentru tine” arată un mod aparte de a privi lucrurile, cum ne-am putea deschide ochii în momentul în care suntem blocați în așa numita „cursă a șobolanilor” și ce ar trebui făcut pentru a putea evada din astfel de situații. Autorul folosește pe întreg parcursul cărții cuvinte simple și explică unde greșim atunci când vorbim despre momentele din viață în care dorim să acumulăm cât mai multe venituri pentru a avea o situație financiară prosperă și sănătoasă. Creșterea IQ-ului financiar este un început foarte bun pentru a ne îmbunătății cunoștințele financiare.

„Aceasta carte nu conține sfaturi financiare. Dar te ajuta să devii mai inteligent în plan financiar, așa încât să poți înțelege informațiile pe care le primești și să-ți găsești propria cale spre nirvana financiară. Pe scurt, să ajungi bogat devenind mai inteligent.”

Robert T. Kiyosaki

Cartea este publicată în 2011 de Editura Curtea Veche, București.

Despre autor:

Robert T. Kiyosaki este un autor american de origine indiană, autor a 26 de cărți motivaționale care s-au vândut în aproape 26 de milioane de exemplare.