Strategia Oceanului Albastru
Chan Kim, Renée Mauborgne
Strategia oceanului albastru este o carte despre cum companiile pot să planifice strategic și să implementeze strategii prin care să creeze noi piețe sau categorii de servicii și produse care să facă competiția irelevantă. Aceste noi piețe și categorii pe care autorii le numesc „ocean albastru”, care nu sunt explorate sau exploatate comercial de niciun competitor, apar prin crearea simultană de valoare adăugată și inovație pentru consumatori. Piețele și categoriile „oceanului albastru” sunt văzute în contrast cu piețele și categoriile obișnuite, numite „oceane roșii”, unde companiile se luptă pentru cotă de piață, ajungând să concureze prin preț, ceea ce le afectează profitabilitatea. Strategia oceanului albastru este rezultatul a peste 15 ani de cercetări ale autorilor și este structurată în trei părți: metode analitice și modul de creare a unui cadru pentru planificarea strategică a „oceanului albastru”, formularea strategiei și modalități de implementare a strategiei. Cartea este utilă pentru orice manager sau angajat care dorește să privească și să conducă planificarea strategică dintr-o perspectivă nouă, sporindu-i șansele ca varianta strategică aleasă să fie una de succes.
„Blue Ocean Strategy este cea mai de succes carte despre master-planning de afaceri din ultimii ani. În ea, W. Chan Kim și Renée Mauborgne de la INSEAD, susțin că companiile ar trebui să caute profituri în oceane albastre pe care rivalii lor le ignoră mai degrabă decât în oceane roșii în care acestea le luptă.”
The Economist
„Una dintre cele mai bine vândute cărți de afaceri ale secolului.”
Financial Times
Cartea este publicată în 2015 de Editura Publica, București.
Despre autori:
Chan Kim este co-director al INSEAD Blue Ocean Strategy Institute și al Boston Consulting Group Bruce D. Henderson, profesor de strategie și management internațional la INSEAD, Franța (a doua școală de afaceri ca mărime din lume). Kim este membru al Forumului Economic Mondial și a publicat numeroase articole despre strategie și management, care pot fi găsite în Academy of Management Journal, Management Science, Organization Science, Strategic Management Journal, Administrative Science Quarterly, Journal of International Business Studies, Harvard Business Review, MIT Sloan Management Review etc.
Renée Mauborgne este INSEAD Distinguished Fellow și profesor de strategie la INSEAD, INSEAD, Franța (a doua școală de afaceri ca mărime din lume). Ea este, de asemenea, co-director al INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Mauborgne a fost membru al Consiliului de consilieri al președintelui Barack Obama și este membru al Forumului Economic Mondial. Ea a fost selectată pentru Leadership Hall of Fame în de revista Fast Company fiind considerată ca fiind unul dintre cei mai buni 50 de profesori de școli de afaceri din lume de către Fortune.com și printre cei mai buni cinci profesori de școli de business din lume de către MBA Rankings.