Excelența în afaceri
Jim C. Collins
Jim Collins prezintă în cartea Excelența în afaceri o analiză a peste 1400 de companii din Fortune 500 constatând că, dintre acestea, doar 11 au reușit să facă tranziția de la companii „bune” către companii „excelente”. Cele 11 companii îndeplinesc anumite criterii pe care Collins le consideră ca fiind critice pentru ca o companie să poată deveni „excelentă”. Astfel, aceste companii sunt conduse de lideri care combină umilitatea personală cu dorința puternică de a obține excelența. Liderii companiilor excelente, conform analizei lui Collins, înainte de a decide ce au de făcut, se asigură că au oamenii potriviți în echipă și privesc mediul de afaceri în care companiile își desfășoară activitatea într-un mod „brutal” de realist. De asemenea își stabilesc strategiile de afaceri având în vedere 3 criterii: în ce domeniu pot fi cele mai bune în lume, care este motorul economic care le conduce și care sunt competențele cheie pe care le au. Companiile excelente au o cultură a disciplinei, folosesc tehnologia pentru a accelera dezvoltarea și creșterea performanței și, nu în ultimul rând, accelerează dezvoltarea în momente cheie, folosindu-se de momentul câștigat în etapele precedente ale dezvoltării lor.
„Excelența în afaceri a devenit „Harry Potter-ul” al literaturii de management, foarte populară … a devenit cea mai bine vândută carte de afaceri din toate timpurile.”
The Economist, UK
Ediția a cincea a cărții a fost publicată în 2017 de Editura Cartea Veche, București.
Despre autor:
Jim C. Collins este un cercetător, consultant și autor al mai multor cărți care s-au vândut în peste 10 milioane de exemplare peste tot în lume. Excelența în afaceri și Afaceri clădite să dureze sunt cele mai cunoscute și au fost traduse inclusiv în limba română. Collins este absolvent și profesor al Universității Stanford (USA) aria sa de expertiză fiind managementul și sustenabilitatea creșterii companiilor.