Marketing 3.0
Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Philip Kotler
Considerat a fi una dintre cele mai mari autorități ale marketingului, Philip Kotler este unul dintre autorii Marketing 3.0, o carte care aduce în lumea modernă teoriile economice de bază, relevate în așa numitele „marketing 1.0” dedicat produsului și „marketing 2.0” dedicat consumatorilor. Marketingul modern 3.0 se referă la noua abordare dedicată oamenilor ca expresii ale unui comportament subiectiv, îndemnând la o protecție a acestora de tip pro-activ, înglobând în concept grija față de mediu, față de nivelul de bunăstare, față de inegalități sociale, față de adoptarea de decizii de investire sau consum neraționale financiar. Marketing 3.0 prezintă o teorie economică care abordează consumatorul prin prisma unui individ unic și îndreaptă abordarea companiilor spre un proces de vânzare personalizat. Cartea vine ca soluție la obstacolele pe care companiile le înfruntă în ziua de azi, când informația circulă extrem de repede și consumatorii manifestă neîncredere față de organizații și produse.
„Philip Kotler este, încă o dată, un deschizător de drumuri în materie de marketing strategic, aducând o nouă şi binevenită perspectivă. Marketing 3.0 este o pledoarie bine argumentată pentru avantajul unei concurenţe bazate pe apelul la spiritul uman, ca modalitate de a-i implica pe consumatori.”
Dennis Dunlap, CEO, American Marketing Association
“Marketing 3.0 conţine idei importante pentru toţi managerii. Arată foarte clar care e calea către construirea unei companii umanocentrice, axate pe valori. Cele zece crezuri incluse în carte integrează marketingul şi valorile şi asigură personalitate şi scop companiilor care le practică.”
Stephen A. Greyser, profesor emerit la Harvard Business School
Cartea este publicată în 2010 de Editura Publica.
Despre autori:
Hermawan Kartajaya este președinte al Indonesia Council for Small Business și co-fondator al Federației de Marketing din Asia. În 2003 a fost numit de Chartered Institute of Marketing din Marea Britanie pe lista celor mai influenți oameni din marketing.
Iwan Setiawan este scriitor și vorbitor renuit în domeniul marketingului, COO al MarkPlus Inc. și editor șef al Marketeers.
Philip Kotler este părintele managementului marketingului modern, profesor la Universitatea din Northwestern, SUA. Doctor în economie la MIT, Massachusetts, SUA, a fost desemnat de Financial Time ca fiind al 4-lea cel mai important teoretician în marketing al tuturor vremurilor. Centrul European de Management îl numește „cel mai mare expert mondial în practici de strategii de piață”.