Dacă nu cunoști, din diferite motive, care este administratorul fondului de pensii private la care ai aderat, ASF îți pune la dispoziție un mecanism simplu, online, gratuit. Pe pagina principală a ASF găsești portalul necesar – introduci datele tale și vei fi contactat în cel mai scurt timp de administratorul pensiei tale.
În cazul în care, din diverse motive, apare o problemă legată de respectarea drepturilor tale care decurg din contractul de aderare la un fond de pensii private și din legislaţia aplicabilă, este indicat să iei legătura cu reprezentantul fondului la care ai aderat, pentru a te clarifica, solicitând informații sau remedierea situației. Administratorii fondurilor de pensii trebuie să îți preia solicitarea și să îți răspundă la aceasta.
Dacă în continuare nu esti mulţumit de răspunsul transmis de administrator sau dacă acesta nu ți-a răspuns la solicitare şi consideri că nu ţi-au fost respectate drepturile, aşa cum au fost prezentate la încheierea contractului, poţi să transmiţi o petiție la ASF, prin servicii poştale, mail sau prin formularul online, în care să explici problema ta şi să soliciţi clarificarea acesteia.
Este evident că dreptul de a da în judecată nu îți poate fi anulat, dar ASF vine în întâmpinarea ta și, în anul 2016, pune la dispoziția consumatorilor un sistem de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin). Mai multe detalii găsești pe www.asfromania.ro.