Desfășurarea unui program de educație financiară aduce o valoare în plus în dezvoltarea personalității copiilor, creează premisele dezvoltării unui adult independent și crește interacțiunea acestora cu mediul economico-social. ASF, prin strategia sa de educație financiară, a stabilit că educația financiară trebuie să fie disponibilă, activ și continuu promovată, astfel încât să se poată beneficia de acest tip de educație încă de la vârsta pre-școlară și să se folosească programe de educație financiară echilibrate, transparente și obiective, întrucât stabilitatea și dezvoltarea economică au la bază acest tip de cunoștințe financiare.
Este demonstrat științific că, în intervalul de vârstă cuprins între 3 și 6 ani, copilul învață din comportamentul adulților și își însușește elemente de limbaj. Începând cu vârsta de 6 ani, copilul devine conștient de rolul său în societate, interacționează cu ceilalți și se joacă, poate înțelege noțiunea de bani și cea de economisire, poate deprinde diferența dintre nevoie și dorință, poate înțelege sensul protejării, a diferenței dintre a câștiga și a primi. Toate aceste noțiuni sunt posibil de transmis și prin intermediul educației non-formale.
Astfel, pentru cei mici, programul de învățare prin joc are la bază noțiuni care să le permită luarea unor decizii financiare raportate la nevoile și dorințele lor pentru că, așa cum afirma și Maria Montessori, „educația este un proces natural care se dezvoltă spontan în ființa umană”, iar educația trebuie să capete valențe practice.